Saturday, September 11, 2010

Raya wei raya!

Today second day raya...tak yah ckp pasal melantank...mmg tak igt dunia la..asal g umah org je mesti makan sampai perot sengkak!!!ape la nak jadi kan..

so aktiviti malam raya..seperti biase lepak ngan kawan2 after siap2 kemas umah, masak pesume(btw aku tak masak pon..mama ngan nenek je yang masak)..taun ni tak lepak mamak..lepak mcd jalan pahang...

aktiviti raya pertama:
seperti biase pas semayang raye...sesi mohon ampun maaf dan salam cangkuk(salam selit duit raye)...tahun ni adik aku yang nombor dua..tak boleh cuti..jadi time salam2 raye die takde..cam tak best tak cukup org...tak best...tapi salam cangkuk perlu diteruskan..hahahahahahhaa...sudah bersalam-salaman...aku naik atas tido blk...hahahah..kol 2 lebih baru aku bgn...bgn2 lepak2 then kol 5 ara ajak g umah alin...(dirumah alin aku dapat duit raye dr edy a.k.a bf alin)...so bergerak la g umah alin...then pas gerak umah alin..aku pulang..after maghrib alin and ara dtg umah aku plak..(btw mama masak nasik minyak)..then after dah kenyang2 kat umah aku...kami gerak umah ara..mkn2 smp perot sengkak..balik umah...tido..

aktiviti raya kedua:
bgn pagi...(tak lah pagi sgt)...mama tgh siap2 masak utk kawan die nak dtg...then aku tolong la ape2 yang patot...mase kawan mama nak blk..kawan mama kasi duit raye kat aku k...gile berjaye gak aku dpt duit raya weeeehuuuu!!!then dah siap2 kemas..aku g umah ara..koz nak melantak mee rebus k.lin(kakak ara) masak...lame kot aku lepak umah die...cam dah mmg umah aky sendiri la aku buat..ngee...then kol 6 lebih g lepak mamak jap..then anta ara aku pon pulang...aku telah diserang penyakit cirit birit pule pada hari ini..ia mmg sucks!!org nak mkn bnyk2 kite berak bny2 plak!!!!haish...so now sementara tgn aku menaip blog ini..aku sdg tahan nak BERAK!!...dem la!!!

esok or luse aku mayb gerak blk tenganu..nenek aku nak pulang umah beliau..so aku ikot la..koz aku cam dah lame tak g sane...

No comments:

Post a Comment